Norwegians nettside kåret til verdens beste for lavprisselskap
Norwegian vant internasjonal pris for nettsiden Norwegian.com i kategorien «World’s Leading Low-Cost Airline Website 2016» under World Travel Awards denne helgen. Dette er den åttende prisen selskapet har mottatt så langt i 2016.
World Travel Awards deles ut til de beste reiselivsaktørene i og det er representanter fra bransjen selv som stemmer fram sine favoritter. Tidligere i år kåret World Travel Awards Norwegian til Europas beste lavprisselskap.
– Norwegian.com er vår absolutt viktigste salgskanal så det er viktig for oss at det skal være så enkelt som mulig for våre kunder å bestille sine reiser. Vi er derfor veldig glade for å få denne utmerkelsen. Nye, komfortable, mer miljøvennlige fly, gratis WiFi og direktesendt TV på våre europeiske ruter, og nå en prisvinnende nettside, beviser at teknologi er en viktig drivkraft for Norwegian, sier kommersiell direktør Thomas Ramdahl.
Norwegian.com er tilgjengelig på mer enn 10 språk og har over 145 millioner besøkende fra hele verden hvert år. I fjor ble mer enn 7,7 millioner flyvninger og ferier bestilt via Norwegians nettside.
I tillegg til å bestille flybilletter, hoteller og leiebil kan kunder sjekke inn, reservere sete, bestille mat og bagasje, samt finne reisetips til mange av de 150 destinasjonene Norwegian flyr til i Europa, USA og Asia på selskapets nettside.
I tillegg til to priser fra World Travel Awards i løpet av 2016, har Norwegian også stukket av med blant annet to av bransjens mest prestisjetunge priser i år, nemlig «Verdens beste lavprisselskap på langdistanse» for andre år på rad, og «Europas beste lavprisselskap» for fjerde år på rad, kåret av anerkjente SkyTrax.
Foto: Kabinansatte om bord i en av Norwegians Boeing 737-800. Fotograf: Bo Mathisen.